Տնային աշխ (09.10.17)
1.Հանուն Հայրենիքիս ՝ ես չգնացի արտերկիր:
Ես չգնացի արտերկիր ՝հանուն հայրենիքիս :
Ես,հանուն հայրենիքիս ,չգնացի արտերկիր :
2.Չնայած կամակորությանը ՝ նա սովորող տղա էր :
Նա սովորող տղա էր ՝ չնայած կամակորությանը :
Նա, չնայած կամակորությանը ,սովորող տղա էր :
3.Համաձայն սովորությունների ՝ նա բացակայեց դասերից:
Նա բացակայեց դասերից ՝ համաձայն սովորությունների :
Նա,համաձայն սովորությունների ,բացակայեց դասերից :
4. Հակառակ իր սկզբունքներին ՝ նա ներողություն խնդրեց :
Նա ներողություն խնդրեց ՝ հակառակ իր սկզբունքներն :
Նա,հակառակ իր սկզբունքներն , ներողություն խնրեց:
Տնային աշխ.(06.10.17)
Կազմել նախադասություն (նպ. պարագա)
1.Ես գնում եմ պարապմունքի ՝ պարապելու :
2.Ես մեկնում եմ Ամերիկա ՝ համերգների :
3.Մնացի փորձին ՝ պարապելու:
4.Ես շուտ արթնացա ՝ գրքերս պատրաստելու :
5.Ես գնացի ընկերուհուս տուն ՝ թեյելու :
կապ .
Հակառակ իր հայացքներին ՝ Արամը համաձայնություն տվեց :
Արամը ,համաձայնություն էր տվել ,հակառակ իր հայացքների:
Հանուն ընկերուհուս բացակայեցի դասերից :
Բացակայեցի դասերից ՝հանուն ընկերուհուս:
Նպատակի պարագա
օր.՝ Ես գնում եմ դպրոց սովորելու համար
Ես գնում եմ դպրոց ՝ սովորելու
Գնում եմ խանութ հաց առնելու :
Գնումեմ խանութ ՝հացի:
Կան մի քանի կապեր որոնց առկայության դեպքում նախադասության մեջ պարտադիր բութ է լինում:Այդ կապերից են ՝ հանուն ,շնորհիվ,համաձայն,հակառակ,ի պատասխան,փոխանակ,չնայած,ըստ:
օր.՝ ըստ օրենքի ՝բոլոր քաղաքացիները հավասար են:
Տնային աշխ. (05.10.17)
Կազմել նախադասություններ (բութ)
Բացահայտյալի վրա ՝բացահայտչից անջատելու համար
1.Մենք՝ երիտասարդներս ,լավ գիտենք մեր պարտականությունները :
2.Անքուն էր միայն բերդի թագուհին՝ Փառանձեմը:
3.Հանդիպումը տեղի կունենա մարտի 1-ին ՝կիրակի օրը :
4.Հակոբին՝ որպես մասնագետի,բոլորը հարգում են :
...............
1. Հայաստանի Հանրապետության մեծ քաղաքներն են ՝ Երևան ,Գյումրի,Վանաձոր:
Տնային աշխատանք (02.10.17)
Ստորակետ .
1.Ես նրան հավանեցի ,քանի որ նա զուսպ էր:
2.Նրան դուրս հանեցին դասարանից ,որովհետև նա խոսում էր :
3.Դաստ պատմիր,թեկուզ կմկմալով :
4.Արմանը ցանկանում է դառնալ բժիշկ ,սակայն նրա մայրը դեմ է :
5.Ես կգնայի դպրոց ,եթե հիվանդ չլինեի:
Միջակետ
1.Դասը ավարտվեց . զանգը հնչել էր :
2.Հաղորումը կիսատ մնաց. հոսանքը տարել էին :
3.Մայրիկը բարկացավ .տղան լացում էր
4.Գրիչը չգրեց . թանաքը թափվում էր :
Վերջակետ
1.Տատիկը գործում է :
2.Աղջիկը պարում է :
3.Երաժշտության ուսուցիչը նվագում է:
4.դասախոսը գնահատում է:
5.Վարդանը կրկնում է տնայինը :
Դասարանում 02.10.17
Վերջակետ .
Համակարգիչը անջատվում է :
Միջակետ.
Պարապմունքը ընդհատվեց . մարզիչը վատացել էր :
Ուսուցիչը բարկացավ . երեխաները բղավում էին:
Ուղակի խոսք
Հեղինակը պատմում էր ինձ.
-.Նա այնքան գեղեցիկ էր :
Անուղակի խոսք
Հայտնի պապիկն ասում է . "Սովորել,սովորել,սովորել:"
Հապավումներ
Օր.՝(օրինակ)
Ստորակետ
Ստորակետ դրվում է շաղկապներից առաջ և,ու,կամ շաղկապները բացառություն են որոնցից առաջ ստորակետ դրվում է միայն այն դեպքում երբ ենթական փոխվում է :
Ես կգնամ ,եթե դու ուշանաս:
Ես քեզ կզիջեմ , քանի որ դու փոքր էս :
........
Հնչյունափոխություն
Երբ բառի վերջում ավելանում են ,արմատ,ածանց վերջավորություն շեշտը տեղափոխվում է վերջի վանկի ձայնավորի վրա օրինակ․՝
քաղա`ք,քաղքենի՝․
Հնչյունափոխվում են ձայնավորները և երկհնչյունները։Ամենաքիչը հնչյունափոխվում են ա,օ(ո) ձայնավորները օրինակ․՝
կոճակ-կոճկել
օրոր-օրրան
սեր-սիրել
գիծ-գծել
կղզի-կղզյա
այգի-այգեպան
ումպ-ըմպել
ջուր-ջրել
գարուն-գարնանային
թթու-թթվասեր
բու-բվեր
ը-ն միայն սղվում է
քաղցր-քաղցրահամ
արկղ-արկղիկ
Ձայնավորների Ուղղագրությունը
Է-ե
դողէրոցք,էջանշան,բազմերանգ,լուսերես,խմբերգ,վայրէջք,ստոերկրյա,Էջմիածին,նորեկ, ամենաերկար,բարորություն։
Օ-ո
Արևազոծ,սառնորակ,նորավոճ,լացուկոծ,չարորոակ,հնգօրյա,նախօրե,երկվորյակ,որդ,Ամանոր,անօրգանական,հայորդի,քնքշորեն,օդապարիկ,օրեցոր,օրօրոց,օթևան,տոթ,տարօրինակ։
Ր-ռ
Առնչվել,ակնբախ,երկնչել,սառնորակ,նորաոճ,կիսաեփ,լայնէկրան,նրբերշիկ,վերելակ,պատնեշ,միջօրէ,կեսօր,ելևէջ,նորօրյա,օվկիանոս,խոչնդոտ։
Գ-կ-ք
Զիգզագ,Վարդկեզ,շաղաքորթ,թանկագին,թանգարան,մտահոգություն,երկրպագել, դիրքորոշում,հմայք,փափագել,կարգ,կառք,փեղկ,Օգսեն,ձայնակցել,նախկին,չոքել,հոգալ,առաձգական,տագդեղ,զուգարան,սերկևիլ,ձքան,շնկշնկան,բարվոգել,կարգապահ,հոգեպարար,շոգեհանգիստ,օրակարգ,մոգական,ոգելից,մեխք,վարագույր,արհավիրք,մարգարեություն, պարգևատրել,պատարագել,երգել,երաշխիք,վարաք,դարակ,կարագ,նորոգել,բաղլ,անօրգանական,ճտկավոր,օրհներգ,արմունկ,գոգնոց,սուգ,ծունկ,կարկին,վարք,վարքաբեկել,Բագրատ,Մարգարյան,ճրագարան,հավաքույթ։
Դ-տ-թ
Աղոտ,աղոտք,անօդ,անոթ,արդուկ,բրդել,խրտնել,խրթվիլակ,խայթել,խորդուբորդ,խայտաբղետ,որդ,երթուղի,զարդ,Զվարթնոց,գրտնակել,անդամ,անդամազոծ,Բաղդատ,որդի,ակնթարթ, հարթավայր,տոթ,օդանցք,օթևան,հրանոթ,հոգս,այտ,պայքար,կրթասեր,անօդևան,առաջնորդ,վիթխարի,Գեղարդ,թարթիչ,թեպետ,թրթուր,որոգայթ,ցայտաղբյուր։
Հնչյունաբանություն Հնչյունաբանությունը ուսումնասիրում է լեզվի հնչյունները ։Հնչյունը ձայն է որի գրավոր տարբերակը տառն է ։
Ա-1 Ժ-10 Ճ-100 Ռ- 1000 Փ-8000
Բ-2 Ի-20 Մ-200 Ս-2000 Ք-9000
Գ-3 Լ-30 Յ-300 Վ-3000 և-
Դ-4 Խ-40 Ն-400 Տ-4000 օ
Ե-5 Ծ-50 Շ-500 Ր-5000 ֆ
Զ-6 Կ-60 Ո-600 Ց-6000
Է-7 Հ-70 Չ-700 Ու-7000
Ը-8 Ձ-80 Պ-800
Թ-9 Ղ-90 Ջ-900
Հայերենի հնչյունները բաժանվում են երկու խմբի ձայնավորների և բաղաձայնների։Ըստ ձայնի և հարաբերության ;
Ձայնավորները կազմված են միայն ձայնից։
Բաղաձայնները ձայնից և հնչյունից ։
Ձայնավորներն են ․՝ Ա,Է(ե),Ի,Օ(ո),Ու,Ը;
Մնացյալը բաղաձայն են ։
1.Հանուն Հայրենիքիս ՝ ես չգնացի արտերկիր:
Ես չգնացի արտերկիր ՝հանուն հայրենիքիս :
Ես,հանուն հայրենիքիս ,չգնացի արտերկիր :
2.Չնայած կամակորությանը ՝ նա սովորող տղա էր :
Նա սովորող տղա էր ՝ չնայած կամակորությանը :
Նա, չնայած կամակորությանը ,սովորող տղա էր :
3.Համաձայն սովորությունների ՝ նա բացակայեց դասերից:
Նա բացակայեց դասերից ՝ համաձայն սովորությունների :
Նա,համաձայն սովորությունների ,բացակայեց դասերից :
4. Հակառակ իր սկզբունքներին ՝ նա ներողություն խնդրեց :
Նա ներողություն խնդրեց ՝ հակառակ իր սկզբունքներն :
Նա,հակառակ իր սկզբունքներն , ներողություն խնրեց:
Տնային աշխ.(06.10.17)
Կազմել նախադասություն (նպ. պարագա)
1.Ես գնում եմ պարապմունքի ՝ պարապելու :
2.Ես մեկնում եմ Ամերիկա ՝ համերգների :
3.Մնացի փորձին ՝ պարապելու:
4.Ես շուտ արթնացա ՝ գրքերս պատրաստելու :
5.Ես գնացի ընկերուհուս տուն ՝ թեյելու :
կապ .
Հակառակ իր հայացքներին ՝ Արամը համաձայնություն տվեց :
Արամը ,համաձայնություն էր տվել ,հակառակ իր հայացքների:
Հանուն ընկերուհուս բացակայեցի դասերից :
Բացակայեցի դասերից ՝հանուն ընկերուհուս:
Նպատակի պարագա
օր.՝ Ես գնում եմ դպրոց սովորելու համար
Ես գնում եմ դպրոց ՝ սովորելու
Գնում եմ խանութ հաց առնելու :
Գնումեմ խանութ ՝հացի:
Կան մի քանի կապեր որոնց առկայության դեպքում նախադասության մեջ պարտադիր բութ է լինում:Այդ կապերից են ՝ հանուն ,շնորհիվ,համաձայն,հակառակ,ի պատասխան,փոխանակ,չնայած,ըստ:
օր.՝ ըստ օրենքի ՝բոլոր քաղաքացիները հավասար են:
Տնային աշխ. (05.10.17)
Կազմել նախադասություններ (բութ)
Բացահայտյալի վրա ՝բացահայտչից անջատելու համար
1.Մենք՝ երիտասարդներս ,լավ գիտենք մեր պարտականությունները :
2.Անքուն էր միայն բերդի թագուհին՝ Փառանձեմը:
3.Հանդիպումը տեղի կունենա մարտի 1-ին ՝կիրակի օրը :
4.Հակոբին՝ որպես մասնագետի,բոլորը հարգում են :
...............
1. Հայաստանի Հանրապետության մեծ քաղաքներն են ՝ Երևան ,Գյումրի,Վանաձոր:
Տնային աշխատանք (02.10.17)
Ստորակետ .
1.Ես նրան հավանեցի ,քանի որ նա զուսպ էր:
2.Նրան դուրս հանեցին դասարանից ,որովհետև նա խոսում էր :
3.Դաստ պատմիր,թեկուզ կմկմալով :
4.Արմանը ցանկանում է դառնալ բժիշկ ,սակայն նրա մայրը դեմ է :
5.Ես կգնայի դպրոց ,եթե հիվանդ չլինեի:
Միջակետ
1.Դասը ավարտվեց . զանգը հնչել էր :
2.Հաղորումը կիսատ մնաց. հոսանքը տարել էին :
3.Մայրիկը բարկացավ .տղան լացում էր
4.Գրիչը չգրեց . թանաքը թափվում էր :
Վերջակետ
1.Տատիկը գործում է :
2.Աղջիկը պարում է :
3.Երաժշտության ուսուցիչը նվագում է:
4.դասախոսը գնահատում է:
5.Վարդանը կրկնում է տնայինը :
Դասարանում 02.10.17
Վերջակետ .
Համակարգիչը անջատվում է :
Միջակետ.
Պարապմունքը ընդհատվեց . մարզիչը վատացել էր :
Ուսուցիչը բարկացավ . երեխաները բղավում էին:
Ուղակի խոսք
Հեղինակը պատմում էր ինձ.
-.Նա այնքան գեղեցիկ էր :
Անուղակի խոսք
Հայտնի պապիկն ասում է . "Սովորել,սովորել,սովորել:"
Հապավումներ
Օր.՝(օրինակ)
Ստորակետ
Ստորակետ դրվում է շաղկապներից առաջ և,ու,կամ շաղկապները բացառություն են որոնցից առաջ ստորակետ դրվում է միայն այն դեպքում երբ ենթական փոխվում է :
Ես կգնամ ,եթե դու ուշանաս:
Ես քեզ կզիջեմ , քանի որ դու փոքր էս :
........
Հնչյունափոխություն
Երբ բառի վերջում ավելանում են ,արմատ,ածանց վերջավորություն շեշտը տեղափոխվում է վերջի վանկի ձայնավորի վրա օրինակ․՝
քաղա`ք,քաղքենի՝․
Հնչյունափոխվում են ձայնավորները և երկհնչյունները։Ամենաքիչը հնչյունափոխվում են ա,օ(ո) ձայնավորները օրինակ․՝
կոճակ-կոճկել
օրոր-օրրան
սեր-սիրել
գիծ-գծել
կղզի-կղզյա
այգի-այգեպան
ումպ-ըմպել
ջուր-ջրել
գարուն-գարնանային
թթու-թթվասեր
բու-բվեր
ը-ն միայն սղվում է
քաղցր-քաղցրահամ
արկղ-արկղիկ
Ձայնավորների Ուղղագրությունը
Է-ե
դողէրոցք,էջանշան,բազմերանգ,լուսերես,խմբերգ,վայրէջք,ստոերկրյա,Էջմիածին,նորեկ, ամենաերկար,բարորություն։
Օ-ո
Արևազոծ,սառնորակ,նորավոճ,լացուկոծ,չարորոակ,հնգօրյա,նախօրե,երկվորյակ,որդ,Ամանոր,անօրգանական,հայորդի,քնքշորեն,օդապարիկ,օրեցոր,օրօրոց,օթևան,տոթ,տարօրինակ։
Ր-ռ
Առնչվել,ակնբախ,երկնչել,սառնորակ,նորաոճ,կիսաեփ,լայնէկրան,նրբերշիկ,վերելակ,պատնեշ,միջօրէ,կեսօր,ելևէջ,նորօրյա,օվկիանոս,խոչնդոտ։
Գ-կ-ք
Զիգզագ,Վարդկեզ,շաղաքորթ,թանկագին,թանգարան,մտահոգություն,երկրպագել, դիրքորոշում,հմայք,փափագել,կարգ,կառք,փեղկ,Օգսեն,ձայնակցել,նախկին,չոքել,հոգալ,առաձգական,տագդեղ,զուգարան,սերկևիլ,ձքան,շնկշնկան,բարվոգել,կարգապահ,հոգեպարար,շոգեհանգիստ,օրակարգ,մոգական,ոգելից,մեխք,վարագույր,արհավիրք,մարգարեություն, պարգևատրել,պատարագել,երգել,երաշխիք,վարաք,դարակ,կարագ,նորոգել,բաղլ,անօրգանական,ճտկավոր,օրհներգ,արմունկ,գոգնոց,սուգ,ծունկ,կարկին,վարք,վարքաբեկել,Բագրատ,Մարգարյան,ճրագարան,հավաքույթ։
Դ-տ-թ
Աղոտ,աղոտք,անօդ,անոթ,արդուկ,բրդել,խրտնել,խրթվիլակ,խայթել,խորդուբորդ,խայտաբղետ,որդ,երթուղի,զարդ,Զվարթնոց,գրտնակել,անդամ,անդամազոծ,Բաղդատ,որդի,ակնթարթ, հարթավայր,տոթ,օդանցք,օթևան,հրանոթ,հոգս,այտ,պայքար,կրթասեր,անօդևան,առաջնորդ,վիթխարի,Գեղարդ,թարթիչ,թեպետ,թրթուր,որոգայթ,ցայտաղբյուր։
Հնչյունաբանություն Հնչյունաբանությունը ուսումնասիրում է լեզվի հնչյունները ։Հնչյունը ձայն է որի գրավոր տարբերակը տառն է ։
Ա-1 Ժ-10 Ճ-100 Ռ- 1000 Փ-8000
Բ-2 Ի-20 Մ-200 Ս-2000 Ք-9000
Գ-3 Լ-30 Յ-300 Վ-3000 և-
Դ-4 Խ-40 Ն-400 Տ-4000 օ
Ե-5 Ծ-50 Շ-500 Ր-5000 ֆ
Զ-6 Կ-60 Ո-600 Ց-6000
Է-7 Հ-70 Չ-700 Ու-7000
Ը-8 Ձ-80 Պ-800
Թ-9 Ղ-90 Ջ-900
Հայերենի հնչյունները բաժանվում են երկու խմբի ձայնավորների և բաղաձայնների։Ըստ ձայնի և հարաբերության ;
Ձայնավորները կազմված են միայն ձայնից։
Բաղաձայնները ձայնից և հնչյունից ։
Ձայնավորներն են ․՝ Ա,Է(ե),Ի,Օ(ո),Ու,Ը;
Մնացյալը բաղաձայն են ։
Комментариев нет:
Отправить комментарий